Arbeidsovereenkomsten

Arbeidsovereenkomsten zijn onmisbaar in iedere arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer. Heldere afspraken bij de start van het dienstverband is duidelijkheid gedurende de relatie en bij ontbinding. Zo weet de werknemer én de werkgever waar hij aan toe is. De arbeidsovereenkomst is een onmisbaar document voor een gezonde en duurzame onderlinge relatie, bij de start tijdens en bij de beëindiging van het dienstverband.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Nou… dat valt nog wel eens tegen. Zet de gemaakte afspraken maar eens helder, leesbaar en juridisch houdbaar op papier. En als je nog een stap verder gaat… zie het ook nog eens als één van de eerste visitekaartjes van je bedrijf richting arbeidsmarkt. Het zegt namelijk ook iets over de kwaliteit en de mate van professionaliteit van jou als werkgever. Belangrijk genoeg dus om goed te regelen.

Het team van Personeel Specialisten weet wat een goede arbeidsovereenkomst is. We weten wat er in moet staan, waar je allemaal op moet letten en hoe je de inhoud ook (juridisch) toetst.

Wij kennen de ‘ins & outs’

Wil je advies hierover, voorbeelden of een toetsing van jouw concept-arbeidsovereenkomst? Vraag het ons. We beoordelen inhoudelijk, maar ook in relatie tot jouw employer branding strategie. De arbeidsovereenkomst is immers een onderdeel van hoe jij als werkgever bekend staat. Niet zo zeer op basis van dat ene specifieke document; meer nog wat voor soort werkgever achter dat document schuil gaat.

Menu