Employer branding; hoe sta jij er voor?

Employer branding is – eenvoudig gesteld – hoe jij als ‘werkgeversmerk’ beleefd wordt. Hoe kijken huidige en toekomstige medewerkers naar jouw organisatie als merk? Wat vinden ze er van, wat zeggen ze er over? Hoe positief, neutraal of negatief zijn ze er over? Dat je er zelf veel aan kunt doen hoe dat beeld is, behoeft geen uitleg. Dat dit een kwestie is van een gedegen strategie en volharding in de uitvoering, ook niet… Wij helpen graag om dit complexe proces succesvol op te zetten. Geen quick fix, maar op basis van een heldere visie en een gedegen plan.

Denk en handel als merk

Waarschijnlijk doe je het voor andere doelgroepen al volop; denken en handelen als merk. Positioneren, communiceren, targetten. Beschouw je personeel (huidig/ex én toekomstig) ook als doelgroep en benader hen ook zo. Wat hebben ze nodig? Wat zijn de behoeften? Waarmee kan ik hen van dienst zijn? Hoe kan ik inspelen op veranderingen in de markt? Zodat de huidige teamleden zich thuis blijven voelen en productief en innovatief blijven en hoe toekomstige teamleden al een positieve mindset krijgen bij aanraking met jouw merk als werkgever.

‘Vertrouwen komt te voet en gaat te paard…’

Bekende uitdrukking; in dit geval wel zo eerlijk. Het is vergelijkbaar met het opbouwen van een sterk consumentenmerk bijvoorbeeld. Dat heeft tijd nodig, dat moet groeien. En dat gaat dus niet heel snel. Hoewel het voor ons makkelijker zou zijn als we konden zeggen dat we het even 1-2-3 konden regelen. Dat is niet zo. Ja, we krijgen er snelheid in en we houden er zeker ook de vaart in, maar het vraagt ook een aanpak van volharding en consistentie.

We kijken daarbij niet alleen naar de voordeur, maar ook naar de inrichting en het slot op de achterdeur. Met als resultaat; een goed fundament onder jouw bedrijf of organisatie. Essentieel als je als werkgever afhankelijk bent van goed en gekwalificeerd personeel. Die goeie professional die prikt echt wel door een façade heen. Zorg dat het geen lege huls is…

Menu